כיתות ג'-ד'

בין בעלי חיים

מתאים לתוכנית הלימודים "עולם היצורים החיים"

תוך כדי תצפית בפוחלצים שונים, התלמידים יכירו את הסימנים המאפיינים את המחלקות השונות: יונקים, עופות וזוחלים. במרכז הלימודי יתמקדו התלמידים בקשר שבין האדם לבעלי החיים, עם שימת דגש מיוחד על נושא הביות.

  • ישנה אפשרות להוסיף שעה נוספת ולגבן גבינה
  • מיועד לכיתות ג'
  • משך הפעילות: כשעתיים (עם גיבון גבינה כ-3 שעות)

בלשים בסביבה

מתאים לתוכנית הלימודים "מערכות אקולוגיות ואיכות סביבה"

על פשעים ועבריינים בסביבה. הדור הצעיר מתגייס לחקור את זירת האירוע. מי הפוגעים? מי הנפגעים? מה הנזק שנגרם? משחק בלשי על איכות הסביבה.

  • מיועד לכיתות ג'-ד'
  • משך הפעילות: כשעתיים
  • ניתן להדריך 2 כיתות בו-זמנית
 
בשביל החלב העולמי
 
תנועה שלד ושרירים
 

דינוזאורים

מתאים לתוכנית הלימודים "מגוון המינים"

נכיר את יצורי הענק ששלטו על-פני כדור הארץ לפני מיליוני שנים. מדוע הם נכחדו בעוד שאחרים שרדו? נלמד כיצד מדענים לומדים על מה שהיה בעבר ונהיה חוקרים בעצמנו. נלמד על מאובנים, נכין "מאובן" ונתעדכן בממצאים חדשים ומפתיעים שהתגלו לאחרונה על דינוזאורים.

  • מיועד לכיתות ג'
  • משך הפעילות: כשעתיים וחצי
  • ניתן להדריך 3 כיתות בו-זמנית

חיי הצמח

מטרות:

  • התלמידים יכירו את מבנה הצמח.
  • התלמידים יכירו את התפקידים של חלקי הצמח השונים.
  • התלמידים יכירו את מחזור חיי הצמח.
  • התלמידים יכירו את התנאים ההכרחיים להתפתחות הצמח.
  • התלמידים יבינו את חשיבות הצמחים לקיום החיים על-פני כדור הארץ.
  • התלמידים יכירו את השימושים שעושה האדם בצמחים.
  • התלמידים יוכלו לעבוד בשיתוף פעולה עם תלמידים אחרים.

תיאור התוכנית:

התלמידים פועלים ב-3 תחנות: במוזיאון התלמידים חוקרים מנגנוני הפצה של זרעים, את המרכיבים השונים להם הצמחים זקוקים על-מנת להתקיים, את השפעת זיהום האוויר על צמחים ועוד. בגינת הקקטוסים הצמודה למוזיאון התלמידים מכירים את הסוקולנטים והקקטוסים, התאמותיהם לסביבות הגידול שלהם, וכיצד האדם משתמש בהם לצרכים שונים. במרכז הלימודי התלמידים מכינים וחוקרים סלט, שבו יש ייצוג לכל אחד מאברי הצמח השונים.

זיקת התוכנית לתוכנית הלימודים במקצוע:

עולם היצורים החיים – עולם הצמחים, התאמת יצורים חיים לסביבתם ומערכות אקולוגיות.

משך התוכנית: כשעתיים וחצי.

מזון למחשבה

מתאים לתוכנית הלימודים "האדם ובריאותו"

במוזיאון נחקור מה היה תפריטו של האדם הקדמון ובאילו סוגים של פעילות גופנית עסק. במרכז הלימודי נלמד על צריכה נבונה של מזון ונחליט אלו מזונות עדיפים. נתנסה בשיטות לזיהוי מרכיבי מזון, נקבע מה המרכיבים בכריך שלנו ולקינוח נמציא חטיף בריא וטעים.

  • מיועד לכיתות ג'-ה'
  • משך הפעילות: כשעתיים וחצי
  • ניתן להדריך 2 כיתות בו-זמנית

עופות ועפיפונים

נכיר את סימני העופות. מה מיוחד במבנה העצמות של העופות, שמקנה להם את האפשרות לעוף למרחקים? מדוע עופות אינם נרטבים בגשם? איך אפשר לדעת מה הם אכלו לארוחת בוקר? על שאלות אלה ועוד נענה במוזיאון. במרכז הלימודי נמשיך ונחקור את התכונות המיוחדות של משפחה זו, ולסיום נבנה עפיפונים.
  • מיועד לכיתות ג'-ד'
  • משך הפעילות: כשעתיים וחצי
  • ניתן להדריך 2 כיתות בו-זמנית
  • התוכנית מומלצת כפעילות סוף שנה חווייתית

תנועה, שלד ושרירים

מתאים לתכנית הלימודים "האדם ובריאותו"

ללא השלד היו חלקי הגוף קורסים. בפעילות זו נכיר את מבנה שלד האדם ושלדים של בעלי חיים. בעזרת חקר גפיים של בעלי חיים שונים, נלמד על הקשר בין מבנה השלד ואופן התנועה וההתאמה לסביבת החיים. הפעילות מתבצעת באמצעות תצפית מונחית וחקר של גפיים.

  • מיועד לכיתות ג'-ד'
  • משך הפעילות: כ-3 שעות
  • ניתן להדריך 2 כיתות בו-זמנית
צרו קשר עם מוזיאון האדם והחי לקבלת מידע נוסף על הפעילויות השונות לכיתות ג'-ד': 072-2597573.