כיתות ג'-ד'

בין בעלי חיים

מתאים לתכנית הלימודים: מערכות אקולוגיות - המגוון בטבע: בעלי חיים, ויחסי גומלין יצורים-סביבה.

מהם סימני ההיכר של המחלקות השונות של בעלי החיים? מיהו בעל החיים הראשון שבוית? במוזאון נחקור את הסימנים המאפיינים את המחלקות השונות: יונקים, עופות וזוחלים. במרכז הלימודי נתמקד בקשר שבין האדם לבעלי החיים, עם דגש מיוחד על נושא הביות.

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית.

אפשר להוסיף שעה נוספת ולגבן גבינה (ואז ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית).

תנועה, שלד ושרירים

מתאים לתכנית הלימודים: מערכות ותהליכים ביצורים חיים - המגוון בטבע: בעלי חיים, יחסי גומלין יצורים-סביבה, תנועה ויציבה.

מה היה קורה לנו ולכל בעלי החיים ללא השלד? בפעילות זו נכיר את מבנה שלד האדם ושלדים של בעלי חיים. בעזרת חקר גפיים של בעלי חיים שונים, נלמד על הקשר בין מבנה השלד, אופן התנועה וההתאמה לסביבת החיים.

משך הפעילות: כשעתיים וחצי. ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית.

בלשים בסביבה

מתאים לתכנית הלימודים: המגוון בטבע - יחסי גומלין יצורים-סביבה.

תעלומה בלשית החוקרת פגיעה בסביבה. במוזאון מתגייס הדור הצעיר לחקור את זירת האירוע .מי הפוגעים? מי הנפגעים? מה הנזק שנגרם? התעלומה תיפתר בעזרת רמזים ברחבי המוזאון, שיחשפו גורמים שונים להפרה של האיזון העדין בטבע. נבין את הקשר בין שרשרת מזון לבין חקלאות מודרנית והדברה ביולוגית, ונגלה שקיימים פתרונות מקיימים. במרכז הלימודי נדבר על קיימות, וניישם את אחד מעקרונות הקיימות בכך שנכין נייר ממוחזר.

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית.
 
בשביל החלב העולמי
 
תנועה שלד ושרירים
 

חיי הצמח

מתאים לתכנית הלימודים: מערכות ותהליכים בצמחים ומערכות אקולוגיות.

מהו המתכון הסודי של הצמח? במוזאון נחקור את המרכיבים השונים להם הצמחים זקוקים על-מנת להתקיים, את השפעת זיהום האוויר על צמחים, מנגנוני הפצה של זרעים ועוד. בגינת הקקטוסים הצמודה למוזאון נכיר את הסוקולנטים והקקטוסים, התאמותיהם לסביבות הגידול שלהם, וכיצד האדם משתמש בהם לצרכים שונים. במרכז הלימודי נכין סלט שבו יש ייצוג לכל אחד מאברי הצמח השוני, ונחקור את מרכיביו.

משך הפעילות: כשלוש שעות. ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית.

עופות ועפיפונים

 

מתאים לתכנית הלימודים: מערכות אקולוגיות– המגוון בטבע: בעלי חיים, יחסי גומלין יצורים-סביבה.

נכיר את סימני העופות. מה מיוחד במבנה העצמות של העופות, שמקנה להם את האפשרות לעוף למרחקים? מדוע עופות אינם נרטבים בגשם? איך אפשר לדעת מה הם אכלו לארוחת בוקר? על שאלות אלה ועוד נענה במוזיאון. במרכז הלימודי נמשיך ונחקור את התכונות המיוחדות של משפחה זו, ולסיום נבנה עפיפונים.

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית

התוכנית מומלצת כפעילות סוף שנה חווייתית

דינוזאורים

העשרה

מי היו יצורי הענק ששלטו על-פני כדור הארץ לפני מיליוני שנים? מדוע הם נכחדו בעוד שאחרים שרדו? נלמד כיצד מדענים לומדים על מה שהיה בעבר ונהיה חוקרים בעצמנו. נלמד על מאובנים, נכין "מאובן" ונתעדכן בממצאים חדשים ומפתיעים שהתגלו לאחרונה על דינוזאורים.

משך הפעילות: כשעתיים וחצי. ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית.

התוכנית מומלצת כפעילות סוף שנה חווייתית.
צרו קשר עם מוזיאון האדם והחי לקבלת מידע נוסף על הפעילויות השונות לכיתות ג'-ד': 072-2597573.