מהם סימני ההיכר של המחלקות השונות של בעלי החיים? מיהו
בעל החיים הראשון שבוית? במוזאון נחקור את הסימנים המאפיינים את המחלקות השונות:
יונקים, עופות וזוחלים. במרכז הלימודי נתמקד בקשר שבין האדם לבעלי החיים, עם דגש
מיוחד על נושא הביות.
משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית.
אפשר להוסיף שעה
נוספת ולגבן גבינה (ואז ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית).
מה היה קורה לנו ולכל
בעלי החיים ללא השלד? בפעילות זו נכיר את מבנה שלד האדם ושלדים של בעלי חיים.
בעזרת חקר גפיים של בעלי חיים שונים, נלמד על הקשר בין מבנה השלד, אופן התנועה
וההתאמה לסביבת החיים.
משך הפעילות: כשעתיים וחצי. ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית.
תעלומה בלשית החוקרת פגיעה בסביבה. במוזאון מתגייס הדור הצעיר לחקור את זירת האירוע .מי הפוגעים? מי הנפגעים?
מה הנזק שנגרם? התעלומה תיפתר בעזרת רמזים ברחבי המוזאון, שיחשפו גורמים שונים
להפרה של האיזון העדין בטבע. נבין את הקשר
בין שרשרת מזון לבין חקלאות מודרנית והדברה ביולוגית, ונגלה שקיימים פתרונות מקיימים.
במרכז הלימודי נדבר על קיימות, וניישם את אחד מעקרונות הקיימות בכך שנכין נייר
ממוחזר.
משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית.
נכיר את סימני
העופות. מה מיוחד במבנה העצמות של העופות, שמקנה להם את האפשרות לעוף למרחקים?
מדוע עופות אינם נרטבים בגשם? איך אפשר לדעת מה הם אכלו לארוחת בוקר? על שאלות אלה
ועוד נענה במוזיאון. במרכז הלימודי נמשיך ונחקור את התכונות המיוחדות של משפחה זו,
ולסיום נבנה עפיפונים.
משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית
התוכנית מומלצת
כפעילות סוף שנה חווייתית
מי היו יצורי הענק
ששלטו על-פני כדור הארץ לפני מיליוני שנים? מדוע הם נכחדו בעוד שאחרים שרדו? נלמד
כיצד מדענים לומדים על מה שהיה בעבר ונהיה חוקרים בעצמנו. נלמד על מאובנים, נכין
"מאובן" ונתעדכן בממצאים חדשים ומפתיעים שהתגלו לאחרונה על דינוזאורים.
משך הפעילות: כשעתיים וחצי. ניתן להדריך שלוש כיתות בו זמנית.
התוכנית מומלצת כפעילות סוף שנה חווייתית.