מדוע יכולתו של
בעל-חיים לחוש את סביבתו חשובה להישרדותו? במוזאון נכיר דרכי תקשורת בין בע"ח
הקשורים בחושים שלהם, נגלה למי יש חוש ריח מאוד מפותח ומי ניחן בחושים מיוחדים
אחרים. במרכז הלימודי נתנסה בהפעלת החושים שלנו.
לסיכום קיימת אפשרות למפגש עם קוסם שממחיש בצורה
חווייתית את הקשר בין הקסמים לבין מגבלות
החושים שלנו.
משך הפעילות: כשעתיים. תוספת מפגש עם קוסם – כשלוש שעות. ניתן להדריך ארבע
כיתות בו-זמנית.
תכנית על תזונה נכונה,
פעילות גופנית ועל ניקיון הראש והגוף. מדוע לבעלי חיים אין צורך במנוי לחדר כושר? האם מתצפית על גולגולת
ניתן לדעת מהו מזונו של בעל חיים? נלמד על צריכה נבונה של מזון, נחליט אלו מזונות
עדיפים ונרכיב תפריט יומי מאוזן. לקינוח נלמד על בריאות השן. כל זאת באמצעות התנסויות,
תצפיות ומשחקים במוזאון ובמרכז הלימודי.
משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו זמנית.
מה הקשר בין נח לבין מדעי החיים? נתבונן בסיפור
המקראי מבעד למשקפיים מדעיות. במוזאון ובמרכז הלימודי נדון בתופעת המבול ומחזור
המים בטבע, ונבין מדוע נוצרת הקשת. נמשיך ונחקור בעלי חיים: מדוע סידר אותם נח
זוגות זוגות? כיצד ידע לאיזה מזון הם זקוקים? נחקור את ההבדלים בין טורף לבין
צמחוני, בין זכר לבין נקבה ונלמד כיצד מבנה גופם של בעלי חיים מותאם לתזונה שלהם.
משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך ארבע כיתות בו זמנית.
משך היריון של עכברה הוא 21 ימים. ומהו משך ההיריון
של הפילה? מיהו אלוף העופות בדגירה? האם בשירו "קן לציפור" ידע ביאליק
מיהו גוזל ומיהו אפרוח? מה אוכלים ומה שותים עוברים בבטן אימם? נלמד על מחזורי חיים
ועל הקשר בין הורים לצאצאים. את התשובות ננסה למצוא באמצעות תצפית, חקר, משחקים
והפעלות במוזאון ובמרכז הלימודי. לסיום ניתן לשלב מפגש חוויתי עם בעלי חיים.
משך הפעילות: כ-3 שעות. תכנית שאינה
כוללת מפגש עם בעלי חיים – כשעתיים.
בתכנית המלאה ניתן להדריך 3 כיתות בו-זמנית. בקצרה 2 כיתות בלבד